Värme och varmvatten

Problem och felanmälning

Sen en tid tillbaka har boende på olika adresser haft liknande problem, en del har inte varmvatten och andra har iskalla element. Och det är allvarligt eftersom vi behöver det basala för att må bra. Men det har inte gått att se någon logik i hur det hänger ihop och det beror till viss del på att Storholmen inte har fått in felanmälningar. Felanmäl alltid till Storholmen och inte till styrelsen.

När du upptäcker ett fel ska det direkt anmälas till vår förvaltare Storholmen på exempelvis epost så de snabbt kan analysera och åtgärda felet. Det gäller slocknad belysning, tvättmaskiner som inte fungerar, trasiga lås i portar och kalla element! Ibland måste Storholmen ta in en extern expert och då kan det ta tid. Blir det stopp i sopnedkastet är det kanske någon som har tryckt ner pizzakartonger och då blir det tvärstopp. 

När det gäller tekniken i kvarteret är det komplicerat. Det är 160 lägenheter fördelat på ett antal adresser och huset började byggas för snart 40 år sen. Saker åldras och vi måste vara aktsamma exempelvis vad vi spolar ner i avlopp. När vädret snabbt slår om från varmt till kallt tar det tid för vattnet i radiatorstammarna att värmas upp så våra element blir varma. Ibland behöver elementen luftas och det är något som görs manuellt vid behov. 

Till sist

Alla jobbar på så gott de kan.

Hälsningar 
Styrelsen